دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج


هر فرآیند ارتباطی به چهار رکن فرستنده،گیرنده یا مخاطب، پیام، و کانال ارتباطی منوط است. قبل ها در سه رکن مباحث مهمی مطرح می شد، اکنون موفقیت ارتباطی و اقناع مخاطبان در گرو استفاده ازکانال ارتباطی معرفی می شود. از پرنفوذترین آنها شبکه های اجتماعی اندرویدی(واتساپ،وایبر،لاین،تلگرام)است که مخاطب پیوسته با آنها سروکار دارد. درچنین فضایی پیام های متنوع،تأثیر عجیبی بر افکار،اعتقادات،روحیات و رفتارهای مخاطب می گذارد. البته درهر فرآیند ارتباطی ناخودآگاه سخنانی که بین افراد رد و بدل می شود در یکدیگر تاثیر می گذارد وجریان اثرپذیری به خاطر جذابیت چنین شبکه هایی شدت بیشتری دارد.
براساس مباحث ارتباطی وروان شناسی یک راه حل برای نیفتادن در این بحران پیشنهاد می شود: در هر فرآیند ارتباطی، پیام فرستنده، مبلغ و آموزش دهنده با این که خودش در چرخه رفت و برگشت پیام قرار می گیرد، کمتر دچار تاثیرپذیری می گردد.پس اگر انگیزه تبلیغ و ترویج لحاظ شود، از گرفتاری در مطالب ضد و نقیض رها می شوید

حسین حاجی پور

اقناع

تبلیغات

نظرات  (۱)

It's an awesome article for all the web visitors; they will take advantage
from it I am sure.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">