لطفا روی متن پایین کلیک کنید
لطفا روی متن پایین کلیک کنید
عامل تبدیل افکار به رفتار چیست؟ چه چیزی سبب می شود تا فکر و ایده انسان عملیاتی و اجرایی شود؟ چه چیزی موجب می گردد که عزم انسان جزم شود تا کاری را انجام دهد؟
پاسخ: انگیزه های انسان ها آنها را به انجام کارها وا می دارد.
جدول مقایسه تبلیغات اخلاقی با تبلیغات ضد اخلاقی
اهداف مشترک |
تبلیغات اخلاقی |
تبلیغات ضد اخلاقی |
اقناع |
اقناع |
|
اهداف متمایز (افتراق در اهداف عالی) |
1- حق محوری 2- مصلحت مخاطب (پیام گیرنده) 3- رسیدن به وضع مطلوب (هدایت مخاطب) 4- پذیرش آزادانهی پیام از سوی مخاطب 5- آگاه سازی مخاطب |
1- خود محوری 2- منفعت مداری و سودانگاری پیامرسان و منبع پیام (سود نظام سلطه) 3- حفظ وضع موجود
4- سلطه و سیطره بر مخاطب 5- فریب مخاطب |
قاعده زرین اخلاق:(قاعده طلایی اخلاق)
آنچه را دوست داری دیگران نسبت به تو انجام دهند، تو نیز نسبت به دیگران انجام بده.
قاعده سیمین اخلاق:(قاعده نقره ای اخلاق)
آنچه برای خود نمی پسندی، برای دیگران هم مپسند.