وب نوشت حسین حاجی پور

اللهم عجل لولیک الفرج

وب نوشت حسین حاجی پور

اللهم عجل لولیک الفرج


جستجو در مطالب و یادداشت های وبلاگ ، در کادر پایین
پیوندها

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

انسان ظرفیت های بالایی دارد؛ محرم این ظرفیت ها را بروز می دهد و متجلی می سازد: مثل خستگی ناپذیری در سخت ترین شرایط و مثل صبر

حسین حاجی پور
در قرآن کریم ار نفس با تعابیر مختلفی نظیر نفس اماره، نفس لوامه، نفس مطمئنه و مطلق نفس نام برده شده است که وجود چند نفس را ثابت نمی کند، بلکه با توجه به اینکه هر انسانی از اول تا آخر یک نفس واحد و یک خود را در زندگی شهود می کند، بنابراین تعابیر قرآن حکیم به شئون و حیثیات نفس اشاره دارد.
حسین حاجی پور

غدیر یعنی کسانی که عقب مانده اند برسند و کسانی که جلو رفته اند برگردند تا با ولایت حرکت کنند.

اگر هر روز عاشوراست و هر جا کربلاست، عاشورای کربلا با همه عظمتش، برگرفته از غدیر است.

پس ای عزیز، از خطوات شیاطین پیروی نکن و  در مسیر ولایت گام بردار. 

حسین حاجی پور

اگر بدون تعصب و فارغ از رگه های عصبیت به غدیر نگاه شود، عید غدیر خم، عامل وحدت همه مسلمانان و تمام فرقه های اسلامی است.

دلایل:

1. همه مسلمانان غدیر خم را قبول دارند، بلکه اختلاف در معنای ولایت است که در این زمینه باید فرقه های گوناگون به تبادل نظر بپردازند.

2. غدیر خم، روز اکمال دین است پس مسلمانان باید از این فرایند خوشحال باشند.

3. عید غدیر خم روز اتمام نعمت است، پس مسلمانان باید بر تمام شدن نعمت که در زندگی آنها رخ داده خوشحال باشند.

4. تصریح امام صادق علیه السلام است که فرمود عید غدیر با فضیلت ترین عید همه مسلمانان است.

5. وقتی مسمانان در گرمای بالای روز غدیر به اتحاد و نقطه اشتراک امر می شوند، ضمن این که به این معنا می رسیم که مسلمانان باید تحت هر شرایطی متحد باشند، به امر خداوند و توسط پیامبر رحمت، غدیر خم عامل چنین اتحاد بزرگی بوده است.

عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک باد.

حسین حاجی پور
اگر چه کمیت، تعداد و اندازه های آماری در اکثر حوزه ها و حیطه ها دارای اهمیت است، اما طبق آموزه های دینی، طراز ارزشمندی کیفیت و چگونگی مسائل بسی والاتر است.
مثلا با اینکه درجنگ بدر تعداد مسلمانان کمتر بود، اما ارزش عملکرد آنها به خاطر ایمانشان بیشتربود.
یا مثلا صدقه اندک با خلوص نیت بسی والاتر از صدقه زیاد بدون کیفیت است.
حسین حاجی پور
اگر رحمت خدا به دو گونه رحمت عام و رحمت خاص است، تمام مصادیق رحمت نیز دو گونه است.
۱. منظور از رحمت عام یعنی رحمتی که شامل حال همه بندگان"حتی طغیانگران" می شود و منظور از رحمت خاص یعنی رحمتی که فقط شامل حال بندگان خاص می شود.
۲. نعمت ها و رزق ها به عنوان مصداق رحمت دو گونه اند:نعمت های مادی شامل حال همه می شود و رزق های معنوی مانند ولایت تنها مخصوص مومنان است.
حسین حاجی پور