دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فیش حقوقی حضرت علی علیه السلام

" ای مردم! با این لباسی که بر دوش دارم و این مرکبی که بر او سوار هستم، داخل شهر شما شدم. پس اگر من از شهرتان خارج شدم و به غیر از چیزهایی که با آن وارد شدم، چیز دیگری داشتم، پس بدانید من ازخیانتکاران هستم."

📔 امیرالمؤمنین علی علیه السلام المناقب ج ۲ ص ۹۸

حسین حاجی پور
خدایا برخی چنان در رقابت زرق و برق دنیا اسیر شده اند که غیر آن را فقر می دانند و بر راه ثروت اندوزی شان تمام سرمایه خویش یعنی عمرشان را نابود می سازند، اما خدایا هر آنکس که به غیر تو دل باخت و تو را از دست داد، ثروتی ندارد، پروردگارا، شیرینی مهرت را هر لحظه در دل ما بیشتر کن و توفیق کسب ثروت واقعی یعنی خودت را به همه بچشان.
حسین حاجی پور

حکیم بزرگوار و فیلسوف معاصر، دکتر دینانی درباره علامه جوادی آملی معتقد است علامه جوادی آملی، فقیه الفلاسفه و فیلسوف الفقهای عصر معاصر است. البته ایشان درباره علامه طباطبایی هم چنین دیدگاهی دارد. می توان به امام راحل  هم چنین تعبیری را نسبت داد. 

حسین حاجی پور

آیت الله العظمی علامه جوادی آملی: راه تشخیص بنده بودن یا آزاد بودن این است که اگر به دلخواه خود عمل می‌کنیم معلوم می‌شود در قفس آز و طمع زندانی هستیم؛ و اگر به خواستهٴ خدای سبحان عمل کنیم، آزاد هستیم. انسان آزاد به غیر خدا نمی‌اندیشد.

حسین حاجی پور
پروردگارا از تو بسیار ممنونم که خودت را به ما می شناسانی؛ چرا که هر چه تو را بیشتر می شناسیم، بیشتر به سویت کشش پیدا می کنیم و ظرفیت وجودی مان افزایش پیدا می کند. شکرگذار تو هستیم ای پیدای پنهان
حسین حاجی پور