دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

به غیر از توجه دادن پیامبران به مبدأ، همه تلاش پیامبران این بوده است که به مردم تذکر بدهند دنیا مقصد نیست، مسیر است.

تفاوت انسان دین دار با انسان مادی گرا در همین است که انسان مادی گرا تنها به فکر پیشرفت مادیات و ظواهر دنیوی است، اما دین دار در کنار توجه به پیشرفت های مادی به این نکته بسیار بسیار بسیار مهم پیوسته توجه دارد که دینا با همه ابعاد توسعه یافتنش مسیر است نه مقصد. 

یکی از دو هدف بسیار مهم تبلیغ پیامبران همین مطلب بوده است. 

حسین حاجی پور

اصطلاحی است در فقه به نام زمین موات. زمین موات به زمینی گفته می شود که سالهاست در آن زراعت صورت نگرفته و کارکرد تازگی خود را از دست داده است. اما همان زمین ها با استفاده بهینه به حالت زنده درآمده، کارآیی خود را به دست می آورند.

این درباره مکان و زمین است، درباره زمان هم چنین روندی جاری است. چه بسا زمان های مرده ای که با کمی زیرکی و با مدیریتی صحیح از حالت مردگی خارج شده به وضعیتی زنده تبدیل گردند. چه کسی گفته فلان ساعت از زندگی مان حتما باید به بطالت و بیهودگی بگذرد؟ قدر زمان های ناب را که خدا در اختیارمان قرار داده بدانیم.

حسین حاجی پور

شهادت امام صادق علیه السلام به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمام پیروان آن حضرت تسلیت باد.

در ماجرایی که درباره امام صادق علیه السلام آمده، نقل شده فردى زندیق در مصر زندگی می کرد. سخنان امام صادق علیه السّلام به او رسیده بود، روزى به مدینه آمد تا با آن حضرت مباحثه کند؛ آن حضرت را نیافت، گفتند به مکّه رفته. به مکه آمد، حضرت با برخی اصحاب مشغول طواف بود. آن شخص به حضرت نزدیک شد و سلام کرد.

حسین حاجی پور

((( مجموعه نواهنگ و نماهنگ مناجات با خداوند مهربان و  درد دل با معصومین  علیهم السلام )))


لطفا روی نوشته های رنگی  در ادامه مطالب کلیک فرمایید.

حسین حاجی پور

انسان تنها موجودی است که به علت اختیار داشتن و کنش گرا بودن، قالب مشخصی نمی گیرد و ظاهرا قابل پیش بینی نیست؛ به همین جهت نیازمند قالب سازی است تا قابل پیش بینی گردد.

اندیشمندان غربی، قالب سازی انسان را با قاعده مندی محدود می کنند و آموزه های قرآنی و روایی وی را با برنامه دین منضبط ساخته و رشد می دهند.


حسین حاجی پور