وب نوشت حسین حاجی پور

اللهم عجل لولیک الفرج

وب نوشت حسین حاجی پور

اللهم عجل لولیک الفرج


جستجو در مطالب و یادداشت های وبلاگ ، در کادر پایین
پیوندها

۳۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

یکی از محافظان مقام معظم رهبری نقل می کنند که:

حسین حاجی پور

نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی دو جریان مکمل همدیگر بودند؛ در واقع انقلاب اسلامی تداوم همان نهضتی است که سال ها قبل، علمای مشروطیت اعم از مشروطه خواهان و مشروعه طلبان خواستار آن بودند. با این تفاوت که علما و مخصوصاً حضرت امام در نهضت اسلامی خود اشتباهات مشروطه را تکرار نکردند. بلکه از تجربه تلخ آنها درس گرفتند و با شناخت وضعیت موجود، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.

این دو نهضت بزرگ علما در طول تاریخ ایران دارای یک سری شباهت ها و یک سری تفاوت ها و امتیازات بر یکدیگر هستند که به بعضی از آنها اشاره خواهد شد.

شباهت ها

1- رهبری هر دو نهضت بر عهد علمای راستین دین بود.

2- در هر دو نهضت، علما از متن جامعه بودند، بنابراین از کمک و پشتیبانی مردم بهره مند شدند.

3- علما در هر دو نهضت، مخالف استبداد و همچنین مخالف سلطه بیگانه در کشور بودند.

5- فضای استبداد و خفقان،معاصر هر دو جریان بودند و علاوه بر اینکه در هر دو دوره حکومت ها و دولت ها ظالم و مستبد بودند، وابستگی کامل به بیگانگان را نیز داشتند.

تفاوت ها و امتیازات

حضرت امام با بهره گیری از یک سری شرایط، موفق شد انقلاب را به پیروزی برساند. به همین خاطر انقلاب اسلامی با وجود این امتیازات بر نهضت علمای مشروطیت برتری داده شده است که اگر علمای معاصر مشروطه، این شرایط را مانند امام (ره) در نظر می گرفتند، شاید جایگاه فعلی ایران اسلامی سالها قبل محقق شده بود.

1- نهضتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، از درون دین برخاست و خود حضرت امام آن را ایجاد کرد. برخلاف نهضت مشروطه که در واقع برخاسته از کشورهای غربی بود. حکومت مشروطه سال ها قبل در انگلستان،روسیه و بعضی کشورهای دیگر برقرار شده بود و عده ای از روشنفکران مرموزانه می خواستند مشروطه را با همان شرایط غربی ها در کشور پیاده کنند به خصوص این که کشور ما مستعمره ی انگلیس و روسیه نیز بود.

2- حضرت امام برای برقراری نهضت، فرصت را ایجاد کرد.برخلاف علمای مشروطه که خواستند از فرصت بدست آمده، کمک به برقراری دین در کشور بکنند و روشن است که وقتی خود امام فرصت را ایجاد کرد، اندیشه های اسلامی او زیربنای انقلاب اسلامی گردید. که در این راستا انقلاب و نهضت نقش حیاتی دارد.

ولی در نهضت مشروطیت، فرصت مناسبی برای علما و مذهبی ها پیش آمد تا به سود دین استفاده کنند، اما این فرصت را چه کسانی ایجاد کرده بودند.طبیعی است در جریان و در ادامه و استمرار نهضت، اندیشه آنهاست که پیروز میدان خواهد بود؛ به همین خاطر می بینیم که به تدریج نقش علما در انقلاب مشروطیت کم رنگ می شود. و این روشنفکران هستند که سردمداران نهضت می گردند.

3- در نهضت امام، تقریباً همه علما همسو با یک جریان بودند.حتی به تدریج به این نتیجه رسیدند که برای تداوم نهضت، رهبری واحد لازم است و این رهبری را در افکار بلند امام می دیدند. و انصافاً این اتحاد و هماهنگی بین علما، نتیجه هوشیاری امام در برابر رژیم تفرقه انداز شاه بود؛ زیرا امام در برابر حرکت های مرموزانه رژیم بر اتحاد مراجع تقلید و علما و طلاب تأکید بسیاری داشت.

اما در نهضت مشروطیت بعد از مدتی بین علما دودستگی و تفرقه ایجاد شد. گروهی موافق ادامه جریان مشروطه بودند و عده ای مخالف آن.

و البته گفته شد که بینش صحیح را کدام گروه انتخاب کردند. با کمی دقت در مواضع شیخ فضل الله نوری در نهضت مشروطیت و همچنین افکار حضرت امام در انقلاب اسلامی، متوجه قرابت و نزدیکی این دو سطح فکر با یکدیگر می شویم.

4- حضرت امام علاوه بر مبارزه با استبداد داخلی و مبارزه با سلطه خارجی، راه حل خود را نیز مطرح کرد و آن، نظریه ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی بود.

اما در نهضت مشروطه، آن عده از علما که مخالف مشروطه شدند و قطعاً همانند مشروطه خواهان مخالف استبداد هم بودند الگوی صحیح و جایگزین دینی معرفی نکردند.

حتی نظریات مرحوم نائینی هم (از علمای مشروطه خواهی که در آن زمان از علمای درجه اول نبود) پیرامون ولایت فقیه در چارچوب همان نهضت مشروطه و در دفاع از مشروطیت با آن وضعیت معلوم الحال مشروطه بود.

5- رهبری انقلاب اسلامی علاوه بر مقام اجتهاد از مقام مرجعیت نیز برخوردار بود و این امر بسیار مهمی است. البته مراجع دیگر هم در طول نهضت هماهنگ با جریان انقلاب بودند. حضرت امام خمینی نه تنها به عنوان یک مجتهد و عالم و فقیه حوزه علمیه قم مطرح بود، بلکه به عنوان مرجع تقلید زمان نیز شناخته شده بود.

اما رهبری نهضت مشروطه که در دست علما قرار داشت، فقط از مقام اجتهاد برخوردار بود؛ آیت الله شیخ فضل الله نوری، آیت الله بهبهانی و آیت الله سید محمد طباطبایی مجتهدان و علمای بزرگی بودند، اما مرجع تقلید نبودند.

بلکه مراجع تقلید آن زمان در نجف به سر می بردند. اما به علت بعد مسافت و دور بودن از متن جریانات و وارونه رسیدن اطلاعات به آنها، نمی توانستند همانند امام خمینی دارای نفوذ و تأثیر زیادی در امور سیاسی باشند.

مقام مرجعیت شیعه در بین مردم از اهمیت، قدرت و نفوذ بسیار والایی برخوردار است که در حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی نیز دیده می شود و پیروزی جنبش تنباکو هم به این خاطر بود که رهبری آن در دست مرجعیت شیعه قرار داشت.

6- حضرت امام با هوشیاری و درایت از تمام نیروها و توده های مردم برای کمک به انقلاب بهره مند شد، حتی مشوق دانش آموزان و در سطح بالاتر مشوق دانشجویان برای بالابردن آگاهی سیاسی شان بود. ضمن اینکه تاکید و اصرار بر اسلامیت انقلاب داشت و حکومت آینده را اسلامی می خواند ولی این امر در مشروطه به خوبی محقق نشد.

7- حضرت امام در جریان کامل امور داخلی کشور بود و آگاهی زیادی به امور بین المللی و خارج از کشور داشت. اما در نهضت مشروطیت، علمای موافق مشروطه آگاهی کامل سیاسی از خارج کشور نداشتند چون برای یک تحلیل دقیق نیاز به آگاهی همه جانبه است. از طرفی مراجع تقلید مقیم عراق هم در جریان دقیق امور داخل کشور نبودند.





حسین حاجی پور


حضرت امام در مبارزات خود از شیوه هایی استفاده نمود که راز موفقیت رهبری ایشان را در پیروزی انقلاب اسلامی باید در این روش ها جستجو کرد.

بعضی از شیوه های امام راحل عبارتند از:

1- در عین اصیل و ریشه دار بودن حرکت امام، مبارزات ایشان زیرزمینی نبود، بلکه علنی و شفاف بود و همین امر باعث رشد فکری و تقویت و شهامت مردم گردید.

2- حضرت امام سعی بسیار در هماهنگی و همدلی بین مراجع تقلید و علمای بزرگ داشت؛ چون از تجربه تلخ مشروطیت عبرت گرفته بود.

3- حضرت امام بر ایجاد اتحاد بین تمام اقشار و احزاب تأکید زیادی داشت.

4- استفاده از اعلامیه و پیام در مناسبت های مختلف، ملت را به تدریج آگاه و بیدار ساخت.

5- حضرت امام ضمن اینکه یک مبارز بود، نظریه پردازی بزرگ نیز بود. ایشان نه تنها خواستار برکناری استبداد بود، بلکه به فکر جایگزینی حکومتی اسلامی به جای استبداد شاهنشاهی بود.


حسین حاجی پور
تحلیل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دلیل اقبال مردم آمریکا به ترامپ
 
حسین حاجی پور

محیط مجازی، هویت سوز و هویت ساز است.

مراقب باشیم که اگر قرار است فضای مجازی، هویت ساز باشد، هویت صحیح و مطلوب تری برایمان بسازد.

حسین حاجی پور
برای موفقیت در هر کاری، هدف گذاری دارای اهمیت والایی است. هدف گذاری دو گونه است: دراز مدت و کوتاه مدت. در طول مسیر اگر فقط به اهداف کوتاه مدت توجه کنیم، ممکن است رسیدن به هدف اصلی وقت زیادی را ببرد؛زیرا در صورت توجه صرف به اهداف کوتاه مدت، ممکن است خود آن اهداف، هدف اصلی تلقی شوند، و انسان به گمان داشتن فرصت ، وقت ها را یکی پس از دیگری تلف کند. از طرفی، توجه صرف به هدف اصلی هم ممکن است انسان را در ادامه مسیر مأیوس و خسته کند. بنابراین در طول مسیر هم باید به هدف اصلی معطوف بود و هم به اهداف کوتاه مدت توجه نمود.
حسین حاجی پور

فرق بین میل و اراده

همان طوری که گفته شد میل، همان کششی است که انسان را به سمت چیزی می کشاند.
مثلا گرسنه ایم، خود گرسنگی، نیاز نام دارد. کشش و احساسی ما را به سمت خوردن غذا می کشاند ، میل نام دارد.
اما گاهی انسان با خودش می گوید: آیا این غذا به مصلحت من است یا به مصلحت من نیست. آیا این کشش و احساسی که من به فلان چیز دارم، به مصلحت من هست یا خیر،  این نیرویی که بر اساس عقل، میل ها را تحت نظر می گیرد تا امیال به صورت خودسرانه کاری نکنند، اراده نام دار

حسین حاجی پور

یرامون تفاوت میل و نیاز:

نیاز و میل درست را خداوند در وجود انسان قرار داده است ولی باید تفاوت آنها دانسته شود و مرز بین میل و نیاز مشخص گردد تا دچار اشتباه نشویم.

تفاوت های بین میل و نیاز

1.  نیاز، به خود احتیاج داشتن گفته می شود. ولی میل؛ یعنی احساس نیاز، میل یعنی کشش به سمت چیزی. خود گرسنگی می شود سبب نیاز به غذا می شود. اما میل به غذا یعنی احساس و کشش به سمت خوردن غذا

2.  نیاز همیشه واقعی و درست است. مثل نیاز به غذا، اما میل گاهی درست و گاهی کاذب و غلط است. میل کاذب مثل این که فکر می کنیم گرسنه ایم ، اما واقعا گرسنه نیستیم.


مرز تشخیص میل صادق از میل کاذب چیست؟

پاسخ: اگر میل ها و احساسات ما مطابق نیازهای ما باشند، میل ما صادق است، اما اگر امیال ما مطابق با نیازهای ما نباشند، میل ما کاذب است.


3.  غالبا منشآ نیاز، درونی است. به تعبیری غالبا عامل درونی باعث ایجاد نیاز می شود.. ولی شاید
بتوان گفت که میل در اکثر مواقع ، عامل بیرونی دارد و محرک های بیرونی باعث میل ما به چیزی می شود.

#دیگران_شاید_بتوانند_برای_ما_میل_سازی_نمایند_ولی_نیاز_سازی_خیر

4.  نیاز همیشه ضروری است که اگر در جهت رفع نیاز تلاش نکنیم، زندگی مان با اختلال روبرو می
شود. اما می توان بدون لحاظ برخی از امیال، زندگی کرد و مشکل چندانی هم پیش نمی آید.
مثال: گرسنه ایم، غذا می خوریم و رفع نیاز می شود. میل وارد معرکه می شود و  می گوید بیشتر بخور یا می گوید فلان نوشیدنی را هم کنارش بخور. می توان چنین میلی را نادیده گرفت.

حسین حاجی پور

#پرسشها_و_پاسخها

آیا ادیسون و امثال ادیسون به بهشت نمی روند؟

مزاح تأمل برانگیز: ما که جای خدا نیستیم، تشخیص بدهیم چه کسی به بهشت می رود یا نمی رود! علم غیب هم نداریم!

مقدمه: دو بحث وجود داره؛ یکی حقانیت، دوم عاقبت

شکی  نیست که در بین همه مکاتب و ادیان متعددی که وجود داره، دین اسلام بر حق است و مذهب شیعه اثناعشری، در زمان حاضر بر حقانیت کامل است ( حقانیت)
اما این که عاقبت این همه انسان در روز قیامت چیست، بحث دیگری است که البته حتما اگر انسان ها در دنیا بر محور حق و بر مبنای سبک دین حق زندگی کرده اند، رستگارند و در قیامت به جزای خویش خواهند رسید. « در این بین تکلیف زندگی سایر انسان ها چیست، پرسش اصلی مربوط به این قسمت است که در ادامه می آید»


پاسخ: از چند زاویه میشه به مسئله نگاه کرد که البته همگی به هم مرتبط است؛ مثلا رویکرد اعتقادی و کلامی، یا رویکرد اخلاقی.
در اینجا با رویکرد اخلاقی به مسئله نگاه می شود:

1.  طبق اخلاق اسلامی، ایمان به خدا و عمل صالح مهم است.
2.  طبق اخلاق اسلامی، نیت، واسطه و رابطه بین ایمان و عمل صالح  است؛ یعنی نیت انسان ها در درجه قبولی اعمالشان تاثیر مستقیمی دارد.

اکنون پرسش این است که امثال ادیسون که ایمان به معنای خاص را دارا نیستند، آیا اعمال شایسته آنها پذیرفته نمی شود؟


پاسخ آن است که اگر کارهای آنها ، انگیزه منفی ندارد ؛ یعنی نیت آنها منفی نیست، مثلاً به نیت دشمنی با حق و دوستان حق نبوده و بلکه کارهایشان از انگیزه ای فراتر از مسائل حیوانی و از روی عواطف و احساسات انسانی سرچشمه گرفته (مثل ایثار) این اعمال اگر چه در درجه بالای تقرب نیست ، ولی زمینه تکامل آنها را فراهم می کند و بی ارزش نیست.

حسین حاجی پور

#پرسشها_و_پاسخها
وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون( روم، 21)
و از جمله نشانه هاى او این است که براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و میان شما الفت و رحمت برقرار ساخت تا نسل بشر را تداوم بخشد. به یقین در آنچه یاد شد، براى مردمى که مى اندیشند نشانه هایى است.


پرسش: ضمیر « کم» در « بینکم » چیست؟

پاسخ: ضمیر « کم» در « بینکم » همانند ضمیر « کم » در « لکم» است
برخی از مفسران گفته اند به مردان اشاره می کند، اما جواب صحیح تر این است که به همه مردان و زنان « همه انسان ها» اشاره دارد؛ زیرا در ادبیات عرب ضمیر مذکر برای بیان عام  و برای خطاب های عمومی است. در لغت عرب، زمانی که خطاب به آقایان و خانم ها باشد، از ضمیر مذکر استفاده می شود.
ضمیر «کم» در « بینکم» خطاب به همه مردم و همه زن ها و شوهرها« همه همسران» است ؛ یعنی به محض این که دو نفر ازدواج می کنند، خداوند مودت و رحمت را بین آنها جعل می کند.

نکات دیگر

بین جعل و خلق تفاوت وجود دارد.
بین مودت و محبت تفاوت وجود دارد که یکی از معانی مودت، محبت در مقام عمل است

رحمت در آیه نیز به معنای کامل کردن نقصی است که در دوران مجردی وچود دارد:  یعنی انسان به وسیله ازدواج و با تمکیل شدن توسط همسرش، نقص هایش برطرف می شود و نیازهایش تامین می گردد.

حسین حاجی پور

#پرسشها_و_پاسخها
آیا تقوا یک صفت کلی است که هر کس مرتبه ای از تقوا را نداشته باشد، نداشتن این مرتبه سبب خواهد شد که در هر جایی بی تقوایی رخ بدهد؟
 یا این که تقوا قابل تفکیک است و نسبت به جایگاه های مختلف فرق می کند؟مثلا ممکن است کسی تقوای سیاسی داشته باشد، اما تقوای نگاه نداشته باشد، یا تقوای جنسی داشته باشد، اما تقوای اقتصادی نداشته باشد؟
پاسخ: تقوا یک صفت کلی است؛ به بیان روشنتر ، تقوا، فضیلتی انسانی و اخلاقی است که با پرهیز از بدی ها و تمرین بر نرفتن به سوی گناهان ایجاد می شود. در واقع انسان با تقوا به خاطر روحیه ای که در او ایجاد شده ، مصونیتی پیدا کرده که وقتی به خلاف و گناهی می رسد ، به راحتی خودش را کنترل می کند.
بنابراین اگر اندکی بی تقوایی درون ما باشد، در جایگاه های مختلف اثرخود را می گذارد و البته وسوسه های شیطانی برای هر کسی متفاوت خواهد بود.
اگر ما دارای تقوای اندکی باشیم، نداشتن تقوا باعث میشه در هر موقعیتی که قرار بگیریم اثر خود را بگذارد؛ ممکن است آن موقعیت، موقعیت اقتصادی، جنسی، سیاسی، گفتاری و ... باشد.


حسین حاجی پور

1. به ما دستور داده شده برگردیم!
بازگشت به کجا؟!
به خدا
خدا در هر شرایطی پذیرای برگشتن ماست.


2. بر اساس آیات قرآن همه مومنان باید توبه کنند.
توبه و بازگشت فقط مربوط به زمانی نیست که انسان گناه کرده.

3. پیوسته به خدا برگردیم بسیار ارزشمندتر است تا اینکه پشت سر هم گناه صورت بگیره و دل سیاه بشه( صد بار اگر توبه شکستی باز آی)
درمنابع دینی خیلی تاکید شده بر ترک گناهان
اما چون انسان ممکنه گناه کنه، در منابع دینی بر توبه هم خیلی زیاد تاکید شده
اگر می خواهیم دلمان همیشه نرم باشه، بلافاصله پس از گناه توبه کنیم.
اگر بنابر هر دلیلی باز هم گناه صورت گرفت، باز هم بلافاصله توبه صورت بگیره.

4. طبق آیات قرآن توبه انسان بین دو توبه خدا قرار دارد. اگه انسان یه بار توبه میکنه، خدا دوبار برای او توبه میکنه

الف:  به این صورت که ابتدا خدا به سوی انسانی که گناه و خطا کرده، بر می گردد و انسان با توجه خدا به او توفیق توبه پیدا می کند
ب: انسان توبه می کند و به سوی خدایش برمی گردد.
ج: خدا بعد از توبه انسان به سوی بنده خود بر می گردد و توجه ویژه ای می کند و توبه او را می پذیرد یعنی او را می بخشد.

همیشه توبه کنیم تا همیشه مورد توجه خدا باشیم.


حسین حاجی پور

به قول معروف: مواظب خوبی هاتون باشید.
فرض کنیم خداوند متعال زمان ظهور رو در این عصر محقق کرده باشه.☘☘☘
فرض کنیم خیلی هم تا بحال تلاش کرده ایم که درست زندگی کرده باشیم💐💐💐
 اما از این به بعد هم باید همچنان مقاوم و با بصیرت به پیش برویم.

و گرنه چه بسا انسان های درستی که در میانه راه به بیراهه رفته اند.
خدا کند زمانی که آقا رو می بینیم، سر افکنده نباشیم🌺
این جمله که میگه مواظب خوبی هامون باشیم، ریشه قرآنی داره
🌸من جاء بالحسنه فله عشر امثالها🌸
یعنی هرکس اعمال نیکش رو تا روز قیامت همراه داشته باشه، ده برابر بهش عنایت میشه.
پس باید اعمالمون رو همراه ببریم نه اینکه وسط راه همه رو از بین ببیریم.
خیلی مشکله اما مواظب خوبی هامون باشیم.

حسین حاجی پور

هر چه در بند خدا شدیم، آزاد تر شدیم
#بندگی_آزادی
ای کاش همیشه در بند خدا باشیم.

حسین حاجی پور

عاشورا، روز از خود گذشتن
و
روز به خدا پیوستن است.


عاشورا روز #انتخاب_و_امتحان_و_سربلندی است.


انتخاب کنیم خوبی ها را تا امتحان شویم.


آن گاه خواهیم دید که سربلند خواهیم شد.

حسین حاجی پور

عاشورا
قصه ی
توازن عشق و عقل
تعادل احساس و استدلال
و
همنوایی شور و شعور
است.

حسین حاجی پور

آیا امام حسین علیه السلام فقط برای انجام تکلیف و وظیفه قیام کرد؟

آیا دنبال هیچ نتیجه ای نبود؟


پاسخ: نهضت امام علیه السلام برای انجام تکلیف بود.

 اما آیا سیدالشهدا با از خود گذشتنش و با جان نثاری اش، هدایت جامعه اسلامی را تامین نکرد؟!


آیا ثارالله با فداکاری بی نظیرش، مردم عصر خویش و آیندگان را تحت تاثیر قرار نداد؟!

آیا این همه نفوذی که عاشورا در دل جهانیان ایجاد کرده، چیزی غیر از نتیجه است؟!

پس در نهضت  ابی عبدالله هم وظیفه هست و هم نتیجه.

حسین حاجی پور

«قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى »؛ شورى ، 23؛ بگو من هیچ مزد و پاداشى بر رسالتم درخواست نمى کنم؛ جز دوست داشتن اهل بیتم

طبق آیه شریفه، از جهت اعتقادی و اخلاقی، مسلمانان وظیفه دارند تا نسبت به اهل بیت پیامبر مودت داشته باشند.
فرق است بین محبت و مودت

مودت یعنی ابراز محبت، یعنی محبتی که در دل داریم، ابراز کنیم‌

ما وظیفه داریم نسبت به اهل بیت پیامبر، محبتمان را ابراز کنیم و محرم چنین فرصتی را برای شیعیان فراهم می کند.

حسین حاجی پور

در دعا و نیایش دو نکته وجود دارد:
اول: اجابت و دریافت حاجت به وسیله دعا
دوم: معنویت و عبودیتِ خود دعا

هر چند اجابت و دریافت حاجت ارزشمند است، ولی اصل نیست و مهم خود دعا است.
حالت معنویت و عبودیّت دعا خیلی مهمّ‌تر از دریافت حاجت(حاجت مادی و معنوی) است.
استدعا می شود به این جمله خوب فکر کنیم: « چه چیزی بالاتر از توفیق هم‌کلام‌شدن و صحبت خودمانی با پروردگار و حضرت حق؟»

چه چیزی از این بالاتر است که انسان با بالاترین وجود یعنی خداوند، آفریننده همه موجودات به راحتی و هر موقعی که اراده نماید، سخن بگوید؟ مگر نه این است که قرآن کریم، یکی از توفیقات بندگان را در روز قیامت، ملاقات با پروردگار می داند، آیا شمه ای از این ملاقات در همین دنیا ، در مناجات با خدا به دست نخواهد آمد؟!

حسین حاجی پور

هر گاه جبهه حق می خواهد در یک جامعه برپا شود، شیطان مانع می شود.
به هر میزان که حضور خدا قرار است در دل مردم پررنگ تر گردد، زر و زور و تزویر شیطان و شیطانیان خودنمایی بیشتری می یابد.
زندگی تک تک انسان ها نیز چنین است؛ بدانیم که هرگاه عزم و اراده بیشتری بر زندگی خداگونه داریم، شیطان که در حال مغلوب شدن است، برای نرسیدن ما به اهداف خدایی، بیشتر سنگ اندازی خواهد کرد.
 مهم این است که بدانیم نیروی عزم و اراده انسان ها به فضل الهی، از سراب های فریبنده شیطانی قوی تر است.
 پروردگارا همه بندگانت را در امور زندگی و صفای بندگی موفق گردان.

حسین حاجی پور
هرگاه نیاز انسان به خدا بیشتر می شود، نیایش او نیز بیشتر می گردد.

کاش فراموش نکنیم که نیازمان به خدا همیشگی است. ما در تمام هستی مان و در تار و پود زندگیمان به خدا وابسته و نیازمندیم.

حسین حاجی پور
شهادت یک انتخاب است؛ انتخاب برتر
لیاقت شهادت به انتخابش برمی گردد
خدایا لیاقت شهادت و قدرت انتخابش را به ما عنایت کن

حسین حاجی پور

دنیا محل داد و ستد است و سرمایه عمر، گران بهاترین چیزی است که خدا در اختیار ما قرار داده،
بارالها توفیق بده وقت ها و فرصت هایمان را در مسیری خرج کنیم که ارزشش را داشته باشد.

حسین حاجی پور

خدایا تو نسبت به بندگانت امید آفرینی می کنی و شیطان نا امیدی القا می کند. شیطان را از ما برهان

حسین حاجی پور
چه زیبا و ارزشمند است سجده جوان در خلوت خود برای خدایش؛ جوانی که سرشار از غرایز جوانی است اما شور خدایی او را به سجده شکر وا می دارد.
حسین حاجی پور


تاسف بار ترین مسئله در یک جامعه دینی این است که قرآن در بین مسلمانان مهجور باشه.
آیا قرآن از ما شکوه نخواهد کرد که  چرا به فهم و درک و عمل به آن بی اعتنا باشیم؟!
آیا حق قرآن نیست که یک جوان شیعه حداقل برای یک بار هم که شده آن را مطالعه نماید؟
چرا ما برای فهم روشن و دانش افزایی به سراغ همه برویم به جز قرآن؟!
قرآن کلامی واضح و روشن است که هر کس در محضرش قرار بگیرد ، به علم بی انتها و به نور بصیرت تمسک جسته است.

حسین حاجی پور

خیلی ساده بیان می شود: اگر کسی عاشق خدا نشود، عاشق دیگران خواهد شد!

حسین حاجی پور

خدایا در زمانه ای که بیراهه های گمراهی فراوان است و فریبنده، به تو پناه می برم و از تو مدد می جویم

حسین حاجی پور

خدایا چه زیبا اشک چشم قرار دادی تا روح را پرواز دهد و ما را از جسم مادی رها سازد.
خدایا توفیق اشک چشم عنایت کن تا از ظاهر زمخت جسم مادی کنده شویم و با پرواز روح، حقایق هستی را ببینیم

حسین حاجی پور

خدایا برخی چنان در رقابت زرق و برق دنیا اسیر شده اند که غیر آن را فقر می دانند و بر راه ثروت اندوزی شان تمام سرمایه خویش یعنی عمرشان را نابود می سازند، اما خدایا هر آنکس که به غیر تو دل باخت و تو را از دست داد، ثروتی ندارد، پروردگارا، شیرینی مهرت را هر لحظه در دل ما بیشتر کن و توفیق کسب ثروت واقعی یعنی خودت را به همه بچشان.

حسین حاجی پور