دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

فرق بین میل و اراده

همان طوری که گفته شد میل، همان کششی است که انسان را به سمت چیزی می کشاند.
مثلا گرسنه ایم، خود گرسنگی، نیاز نام دارد. کشش و احساسی ما را به سمت خوردن غذا می کشاند ، میل نام دارد.
اما گاهی انسان با خودش می گوید: آیا این غذا به مصلحت من است یا به مصلحت من نیست. آیا این کشش و احساسی که من به فلان چیز دارم، به مصلحت من هست یا خیر،  این نیرویی که بر اساس عقل، میل ها را تحت نظر می گیرد تا امیال به صورت خودسرانه کاری نکنند، اراده نام دار

حسین حاجی پور

نظرات  (۱)

Taking the oviverew, this post hits the spot

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">