دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

#پرسشها_و_پاسخها
آیا تقوا یک صفت کلی است که هر کس مرتبه ای از تقوا را نداشته باشد، نداشتن این مرتبه سبب خواهد شد که در هر جایی بی تقوایی رخ بدهد؟
 یا این که تقوا قابل تفکیک است و نسبت به جایگاه های مختلف فرق می کند؟مثلا ممکن است کسی تقوای سیاسی داشته باشد، اما تقوای نگاه نداشته باشد، یا تقوای جنسی داشته باشد، اما تقوای اقتصادی نداشته باشد؟
پاسخ: تقوا یک صفت کلی است؛ به بیان روشنتر ، تقوا، فضیلتی انسانی و اخلاقی است که با پرهیز از بدی ها و تمرین بر نرفتن به سوی گناهان ایجاد می شود. در واقع انسان با تقوا به خاطر روحیه ای که در او ایجاد شده ، مصونیتی پیدا کرده که وقتی به خلاف و گناهی می رسد ، به راحتی خودش را کنترل می کند.
بنابراین اگر اندکی بی تقوایی درون ما باشد، در جایگاه های مختلف اثرخود را می گذارد و البته وسوسه های شیطانی برای هر کسی متفاوت خواهد بود.
اگر ما دارای تقوای اندکی باشیم، نداشتن تقوا باعث میشه در هر موقعیتی که قرار بگیریم اثر خود را بگذارد؛ ممکن است آن موقعیت، موقعیت اقتصادی، جنسی، سیاسی، گفتاری و ... باشد.


حسین حاجی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">