دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

دغدغه‌ها و یادداشت‌ها

اللهم عجل لولیک الفرج

کتاب نشانی از بی نشان: "گذری داستانی بر زندگی حضرت فاطمه معصومه (س)

می دانم برایت بسیار پیش آمده که دلت بگیرد و احساس غربت و تنهایی کنی! مخصوصاً اگر در سرزمینی غریب باشی، یتیم و بی پدر باشی و بهترین محبوبت از تو دور باشد!...

بدجوری دلت هوای وطن می کند. دوست داری خاک وطن را توتیای چشمت کنی! اما نمی دانم که آیا در وطن و سرزمینت احساس غربت کرده ای و با خود گفته ای من چقدر غریبم؟!

دلش خیلی گرفته بود. احساس غربت و تنهایی عجیبی می کرد. هرچند در فقدان پدر می سوخت و بی تابی می کرد، اما خاک وطن هم تسلّای دل غمگین او نبود.

بسیار دلتنگ بود. می خواست هرچه زودتر خود را به برادر برساند. برادری که یک سال او را ندیده بود؛ و یک سال برای او یعنی عمر!

برادری که یک سال پیش به دیاری دیگر سفرکرده بود؛ سفری اجباری و از سر زور! و اینک او قصد سفر کرده بود تا خود را به برادر برساند.

راستش را بخواهید زمانی که او تصمیم به سفر گرفت، من خیلی خوشحال شدم. آخر من سال های سال بود – بیشتر از آن که شما فکرش را بکنید – منتظرش بودم. حتی همین چند سال پیش قبل از آن که به دنیا بیاید، تعریفش را شنیده بودم.

مولای من و شما، امام صادق – علیه السلام – در عظمت مقام او فرموده بود: «همه ی شیعیان من با شفاعت او وارد بهشت خواهند شد.»

به گمانم اکنون بدانید از که سخن می گویم؟

- او جانشین بر حق مادرش فاطمه زهرا – علیها السلام – و همسان عمه اش زینب کبری – علیها السلام – است.

- مرقد مطهرش، نشانی از قبر بی نشان فاطمه – علیها السلام – است.

- در یک کلام؛ او فاطمه معصومه – علیها السلام – دختر امام، خواهر امام و عمه امام است.

کتاب نشانی از بی نشان: "گذری داستانی بر زندگی حضرت فاطمه معصومه (س)


حسین حاجی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">