طبق دیدگاه حق گروی، اسلام به اندازه ظرفیت مخاطبان تمام مبانی پیش گفته را اخلاقی می داند و برای مراتب مذکور، ترتب و ترتیب قائل است، یعنی برخی انسان با مبنای خودگروی زیست اخلاقی خواهند داشت و برخی دیگر با مراتب والاتر.
بر اساس این دیدگاه، مبناهای اخلاقی قابل ارتقا و تغییرند و به عنوان مثال، یک انسان اخلاقی خودگرا می تواند به انسان اخلاقی دیگرگرا ارتقا یابد. والاترین ترکیب در این دیدگاه، حق گروی، فضیلت گروی وظیفه نگر است.
بر اساس این دیدگاه، مبناهای اخلاقی قابل ارتقا و تغییرند و به عنوان مثال، یک انسان اخلاقی خودگرا می تواند به انسان اخلاقی دیگرگرا ارتقا یابد. والاترین ترکیب در این دیدگاه، حق گروی، فضیلت گروی وظیفه نگر است.
end.