۱- تبلیغ آشوب آفرین یا هیجانی: در این نوع تبلیغ سعی میشود مخاطب به سوی اهدافی مشخص کشیده شود.
۲- تبلیغ وحدت بخش: این نوع تبلیغ بر منفعل کردن مخاطب بنا شده است.
۳- تبلیغ سفید،:در این نوع تبلیغ، منبع و فرستنده پیام در صدد است تا اعتبار خود را نزد مخاطب افزایش دهد.
۴- تبلیغ خاکستری: در این نوع تبلیغ ممکن است منبع مشخص یا نامشخص باشد و احتمال دارد اطلاعات پیام نیز درست یا نادرست باشد.
۵- تبلیغ سیاه، در این نوع تبلیغ اطلاعات پیام ساختگی است و هدفی جز فریب وجود ندارد.