جدول مقایسه تبلیغات اخلاقی با تبلیغات ضد اخلاقی
اهداف مشترک |
تبلیغات اخلاقی |
تبلیغات ضد اخلاقی |
اقناع |
اقناع |
|
اهداف متمایز (افتراق در اهداف عالی) |
1- حق محوری 2- مصلحت مخاطب (پیام گیرنده) 3- رسیدن به وضع مطلوب (هدایت مخاطب) 4- پذیرش آزادانهی پیام از سوی مخاطب 5- آگاه سازی مخاطب |
1- خود محوری 2- منفعت مداری و سودانگاری پیامرسان و منبع پیام (سود نظام سلطه) 3- حفظ وضع موجود
4- سلطه و سیطره بر مخاطب 5- فریب مخاطب |